Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste reiziger,
 
Al enkele weken ondervinden we met z’n allen de gevolgen van het coronavirus. Zowel hier als op onze reisbestemmingen. Allerlei maatregelen moeten de impact van het virus en het aantal slachtoffers zo laag mogelijk houden. Daar werkt iedereen aan mee, ook Joker. Wat mij vooral opvalt, is hoe optimisme en solidariteit vandaag de bovenhand nemen. Een bijzonder hoopvol signaal ver voorbij de impact van het coronavirus. Ook in turbulente tijden leer je elkaar en jezelf kennen, nét zoals op reis.
 
In eerste plaats wil ik mijn dankbaarheid uiten aan het ganse Joker team. In moeilijke omstandigheden met vaak beperkte informatie hebben zij reizigers wereldwijd geholpen. Nog steeds staan ze paraat om gemaakte of toekomstige reisplannen in nieuwe en goede banen te leiden. Met voortschrijdend inzicht doen ze er alles aan om hun job waar te maken en dat zullen ze blijven doen. Daar ben ik bijzonder trots op.
 
Ook onze klanten wil ik uitdrukkelijk bedanken voor hun geduld en begrip. Wij kregen al vele dankbare en begripvolle reacties uit alle hoeken van de wereld. Dat doet enorm deugd. Als geen ander beseffen we hoe teleurstellend het is om onverwacht en vroegtijdig een reis te moeten onderbreken of annuleren. Helaas is het nu even niet anders.

 

De toekomst

Had je een reis geboekt bij Joker en dreigt deze in het water te vallen? Dan zijn er verschillende opties mogelijk. Kort samengevat boeken we bij voorkeur je pakketreis (bv. groepsreis of individuele reis) onmiddellijk om. Indien we een tegoedbon moeten uitschrijven, vragen we ook om deze zeker te benutten de komende maanden. Kies bij voorkeur voor een datumwijziging of tegoed in de toekomst, in geval je losse vliegtickets had geboekt.
 
Voor de reizigers die voor de zomermaanden hebben geboekt en waarvan de reis momenteel gewoon doorgaat nog even dit. We hebben geen glazen bol maar zullen niet aarzelen om ook hier onze verantwoordelijkheid te nemen als de situatie duidelijk is, op het juiste moment en met zekerheid voor de klant. Vele families waar we mee samenwerken op onze bestemmingen zijn ook afhankelijk van onze reizen en rekenen op ons. Wat voor ons misschien een luxeprobleem is, is daar vaak een kwestie van overleven. Deze duurzame relaties verdienen in de huidige crisis evengoed onze aandacht en daarom ook onze oproep om in de toekomst zeker te blijven reizen, op een verantwoordelijke manier.

Vandaag kunnen we alleen maar ondervinden dat we niet gemaakt zijn om ‘in ons kot te blijven’ maar wel om elkaar te zien, elkaar te ontmoeten en te genieten van al het mooie dat onze planeet te bieden heeft. Dat gemis is momenteel niet te ontkennen. Wij hebben m.a.w. veel vertrouwen in betere tijden met mooie reizen en die zullen volgen als iedereen nu eerst doet wat nodig is. Dat blijft 100% de prioriteit.
 
Voor iedereen blijven wij bereikbaar via email, telefoon, website of social media. Wij vragen ook begrip voor de ongewone en veranderende omstandigheden op het terrein.
 
Tenslotte wil ik iedereen nog een goede gezondheid wensen en veel sterkte en geduld in deze bijzondere dagen.
 
Met reislustige groet,
 
Stijn Elsen
CEO

Nuttige links om je als reiziger te informeren over het coronavirus

Misschien is dit ook interessant voor jou?